Nowe możliwości WF-Maga – czyli jak zmienić program by tworzył przydatne analizy w Excelu

Przyszedł czas by zabrać się za opis rozbudowy funkcjonalności WF-Maga. Chodzi mi tutaj o coś, co możemy sami sobie pozmieniać w strukturze programu, i dzięki temu dostaniemy niestandardowe zestawienie np. obrotów z kontrahentami.  Niestety z  poziomu programu nie mamy możliwości wygenerowania wszystkich zestawień i analiz. Sam program zawiera standardowo tylko niektóre operacje dodatkowe i nie zawsze będą to te opcje których szukamy. Mając jednak do dyspozycji np. plik (skrypt) VBS możemy go umieścić w programie i dzięki temu jednym przyciskiem będziemy wykonywali konkretną analizę. Teraz postaram się opisać  krok po kroku, jak zrobić mechanizm generowania zestawienia kontrahentów mając do dyspozycji wspomniany plik VBS.

Na początku wybieramy miejsce w programie gdzie ma być wywoływany raport. W naszym przypadku będzie to kartoteka kontrahentów. Otwierając kartotekę widzimy, że na dole mamy opcję „operacje”.

1 krok

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikając na „operacje” pojawia się okienko  ze standardowymi opcjami dostępnymi w programie. Warianty te oraz ich ilość różnią się oczywiście od wersji programu i w WF-Magu Prestiż będzie ich najwięcej. To właśnie w tym miejscu umieścimy nasze zestawienie i z tego miejsca będziemy je wywoływać.

2 krok

 

 

 

 

 

 

 

 

Standardowo program ma zablokowaną opcję umieszczania dodatkowych operacji ale wciskając skrót klawiszowy Shift + Ctrl +  Alt + ? uaktywnimy ją. Oprócz okienka dodawania pojawiają się również ikonki z poprawą i usuwaniem operacji – również mogą się nam przydać.

3 krok

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikając w opcję dodawania, pojawia się okno z informacją w którym miejscu będziemy korzystać z nowej funkcji oraz pustymi polami, które musimy wypełnić i w większości będą to dane które definiujemy sami. I tak wpisujemy:

– nazwę naszego zestawienia, które będzie widoczne w operacjach dodatkowych

– skrót klawiszowy (nie jest wymagany ale osobom, które operują skrótami zapewne się przyda)

– kod operacji (możemy umieścić tam cyfry i/lub litery)

– zaznaczamy skrypt VBS oraz zmienne, które zostaną przesłane do naszego zestawienia

– wskazujemy na końcu ścieżkę do modułu (naszego pliku VBS). Ścieżka ta jest istotna i w przypadku przeniesienia pliku musi zostać uaktualniona. Ważna informacją o której należy pamiętać jest taka, że w przypadku konfiguracji wielostanowiskowej WF-Maga plik musi być umieszczony albo na serwerze, albo na dysku wspólnym dostępnym dla każdego stanowiska.

4 krok

5 krok

Mając uzupełnione te dane zapisujemy ustawienia i mamy już wszystko gotowe. Teraz klikając w kartotece kontrahentów na operacje dodatkowe mamy umieszczone nowe zestawienie, które sami tam zdefiniowaliśmy. W naszym przypadku wykonując polecenie wykonania „wykresu kontrahentów” program przenosi automatycznie dane o obrotach kontrahentów do pliku Excela i przedstawia je na wykresie i w tabeli. A teraz proszę sobie wyobrazić, że sami możemy robić takie pliki lub mamy do nich nieograniczony dostęp…

 

 

 

Dodaj komentarz